TOULKY JAKO BEZDĚTNÍ

3 týdny v Severním Vietnamu – Itinerář

Při slovu Vietnam se mi do nedávna vybavila rýže a rýžová políčka. Teď se mi vybaví skvělé jídlo, milý lidé a tvrdá práce, kterou musí každý vynaložit k uživení své rodiny. Cestovali jsme pouze na severu Vietnamu, ale už teď vím, že se sem jednou vrátím a procestuji ho celý, pěkně od severu k jihu a nejlépe na motorce. Na  začátku března tu bylo příjemné klima na tůry, samozřejmě ve vyšších polohách na čepice. Ale hlavně žádné vedro.

7.3 – 9.3 Sa Pa

Takové špatně postavené horské městečko, kde je blázinec jak v Las Vegas. Ale my jsme tu zkušenost neodpustili. Vzali jsme si hotel a trochu se aklimatizovali na vietnamské jídlo, nakoupili bundy a horskou výbavu, protože bylo asi 10°C. Já měla i čepici. Prolezli jsme uličky, vylezli na co se dalo kvůli výhledům, zašli na trh a směřovali přes rýžová políčka k městečku Ta Van.  Hodně nás naháněly místní průvodkyně, které nás chtěly vzít na tůru. Lidi si to pochvalovali, ale my jsme si šli sólo.

9.3 – 11.3 Ta Van

Na tůru do Ta Vanu jsme se vydali trochu pozdě. Bylo to 12 km a když jsme byli v půlce začalo se šeřit. Přibývalo nebezpečných psů po cestě a naštěstí na nás houkla paní, která měla ubytování uprostřed políček a vzala nás pod křídla. Tyhle homestay jsou k nezaplacení. V Ta Vanu jich je spousty. Rodinné večeře, rodinné snídaně. Tam jsme si pár dnů oddechli od rušného městského života a vyrazili tam trekovat.

11.3 – 12.3 Sa Pa

Odpoledne jsme se vrátili do města Sa Pa. Chtěli jsme si vyšlápnout i na nejvyšší horu Vietnamu Fan Si Pan. Ale nakonec jsme si to kvůli počasí odpískali. Nejlepší verze je půjčit si skutr a vyrazit po okolí na vlastní pěst.

12.3 – 16.3 Ha Giang

V 8 ráno jsme vyrazili přeplněným autobusem směr město Ha Giang. Jezdí jen jeden autobus denně z autobusového nádraží. Cesta je nekonečná, jeli jsme asi 7 hodin s jednou zastávkou na oběd a záchod. Pro představu řekněme, že kapacita busu je 30 lidí a podle mě nás jelo 45. V Ha Giangu jsme se půjčili skútr a druhý den se vydali na 4 denní okruh přes celou tuhle oblast. Podle nás nejlepší zážitek do posud. Krásná příroda, scenerie a hlavně ty smějící se lidé. Byl to velký klídek, kolikrát jsme dlouho nikoho nepotkali.

16.3 – 19.3 Hanoj

Kolem 16h jsme se vrátili z našeho 400km dlouhého okruhu a za hodinku nám jel sleeping bus do Hanoje. Po sedmi pohodových hodinách v autobuse ve kterém si můžete lehnout a plánovat další kroky vaší cesty (je tam wi-fi) jsme se octli v Hanoji.  V hlavním městě Vietnamu. Trochu divoké, ale i tak kouzelné město, na které budeme vzpomínat jako na město chutí. Konečně jsme se dostali k výborným tradičním jídlům, které Vietnam nabízí.

19.3 – 23.3 Cat Ba

Po tom co jsme si prodloužili výlet v Hanoji o den, protože toho jídla jsme neměli dost, jsme se rozhodli, že je čas zvednout kotvy. Autobusem jsme dojeli v ostrov Cat Ba, který je kousek od oblíbené zátoky Ha Long Bay. Je to společenství vápencových ostrovů a skal vystupujících z moře. Neskutečná podívaná. Na skútru jsme prozkoumali ostrov a udělali jsme si i celodenní výlet lodí do podobné zátoky Lan Ha Bay, která je méně turisticky navštěvovaná (moc lodí jsme vážně nepotkali), ale se stejnými výhledy. Pokud někdo hledá gurmánský zážitek, tak je na správné adrese. Každá restaurace má v nabídce čerstvé mořské plody i tradiční vietnamskou kuchyni. A i v březnu jsme občas potřebovali bundu, nebo alespoň teplou mikinu. Na koupání to úplně nebylo, ale když vysvitlo sluníčko, pár lidí do vody vlezlo.

23.3 – 26.3 Ninh Binh – Tam Coc

Dost bylo moře a teď zase na řeku. O 150 km na západ je krasová oblast Ninh Binh. Z rýžových políček vystupují obrovské skály, kopce skrývající jeskyně a různé historické památky. Nejlepší se ubytovat ve, nebo kolem městečka Tam Coc, kde se na tuhle parádu můžete koukat skoro z okna. My si půjčili kolo a oblast projeli na kole, nebo jí můžete projet na loďce. Rozhodně zážitek, když vás 2 hodiny veze paní, která pádluje buď po předu rukama a nebo nohama (to jsme ještě neviděli). Měli jsme i štěstí (nebo spíše smůly) na 2 svatby kousek od našeho ubytka (Vietnamci milují karaoke a nejlépe od 7 od rána do 10 do večera). Jeden den jsme na večer jeli pozorovat ptáky do Bird valley. Je o oblast kde hnízdí  hejna ptáků podobný čápům, Bylo příjemné se jen zastavit a pozorovat jen to jak přilétají a odlétají.

26.3 – 27.3 Hanoj

Jelikož náš výlet ve Vietnamu se chýlil ke konci, museli jsme se dostat zpět do Hanoje, odkud nám letělo letadlo do Indonésie (Bali). Ještě jsme nasáli poslední atmosféru Hanoje a 27. března ráno jsme odfrčeli směr Bali.

-> Dále pokračujeme do Indonésie.

-> Toto je pouze hrubý itinerář naší cesty. Ke každé destinaci doplním ještě cestopis, co jsme kde viděli a navštívili.

Mohlo by se vám také líbit...