Nezařazené TOULKY JAKO BEZDĚTNÍ

Měsíc v Thajsku – Itinerář

Naší 4 měsíční pouť Asií jsme začali v Thajsku. Měli jsme v plánu co nejdříve vydechnout na pláži, než se úplně ponoříme do cestování. Byli jsme zvědaví co sem táhne ročně tisíce Čechů, tak jsme to sem přijeli taky prozkoumat. Vynechali jsme jižní ostrovy a myslím, že jsme nemohli udělat líp.

24.1 – 5.2 Koh Phayam

Na tento hippie ostrov jsem dorazili 24.1, zdrželi jsme se 12 dní do 5.2. Ostrov je pro lidi, kteří hledají relax a pohodu. Je to jedno z mála míst v Thajsku kde se dá surfovat (listopad, prosinec), my jsme to štěstí na konci ledna neměli. Poté co jsme hodili dostatečný chill, jsme lodí pokračovali na Ko Surin za šnorchlováním.

5.2 – 7.2 Národní park Ko Surin

Na Ko Surin jsme se vydali za šnorchlováním.  Moje první šnorchlování vůbec a byla jsem nadšená. Můžete zde spatřit pestrý korálový život, manty, žraloky a když budete mít velké štěstí tak i velrybího žraloka. Přímo na ostrově se toho moc dělat nedá. Na recepci ostrova se můžete zapsat na dopolední a odpolední potápění a máte o zábavu postaráno.

7.2 -8.2 město Khura Buri

Z Ko Surinu na pevninu jsme se vrátili speed boatem. Tohle městečko byla jen přestupní stanice, kde jsme přespali v malém bungalovu u řeky, ráno si zašli na snídani na místní trh a pokračovali autobusem do Národního parku Khao Sok.

8.2 – 11.2 Národní park Khao Sok

Deštný prales, vápencové skály, jezero a unikátní fauna a flora. To všechno jsme měli v plánu vidět. Hledali jsem co se tu dá dělat bez průvodce, nebo bez zakoupení turistických balíčků. Na vlastní pěst můžete jít po vyznačených cestách do Národního parku (my se odhodlali, jako spousty dalších lidí jít i po cestách, kde musíte mít průvodce). Na další den jsme si v našem rezortu koupili jednodenní výlet na na jezero. Já jsem k těmto balíčkům hodně skeptická, vyplatilo se. Rozhodně to stojí za to.

11.2 – 14.2 Chiang Mai

Z Khao Soku jsme jeli ranním minivanem na letiště v Surat Thani. Koupili jsme si letenky do Chiang Mai a vydali se objevovat sever Thajska. Chiang Mai je krásné město plné budhistických chrámů, pouličního života, které je doplněno o hipsterský nádech západní civilizace. V okolí jsou i Národní parky a oblasti, které jsme procestovali na skútru.

14.2 – 19.2 Pai

Na Pai jsem se hodně těšila, dostali jsem ho doporučené od jedné slečny, kterou jsme potkali a udělali dobře. Pokud jste na severu, tak tohle horské městečko nelze vynechat. Z Chiang Mai tam jezdí několikrát denně minivany. Rozhodně se vyplatí zdržet se pár dní a nasát hippie atmosféru. Můžete se kochat východem slunce nad kaňonem, objevovat místní vodopády,  relaxovat u řeky, nebo u horkých pramenů. Doporučuji prášek proti nevolnosti, jsou tu hoodně klikaté silnice.

19.2 – 21.2 Chiang Mai

Pomalu jsme se stáčeli k laoským hranicím a vrátili se do Chiang Mai, protože Marťas šel do chrámu Wat Suan Dok na dvoudenní Vipassana meditaci. Já jsem si zatím užívala město po svém. Masáže, nákupy, relax a objevování postranních uliček. Z Chiang Rai jsme se vzali večerní Green Bus do Chiang Mai.

21.2 – 22.2 Chiang Rai

My jsme tu měli jen jednodenní zastávku, protože se blížila expirace našich víz. Ale za mě bych tohle město mohla klidně vynechat. Skútrem jsme dojeli k White Temple. Ten je nádherný, ale jedině v brzkých ranních hodinách, měli jsme to štěstí na pár skupinek turistů, když jsme odjížděli bylo to nesnesitelně přelidněné.

-> Dále pokračujeme do Severního Laosu.

-> Toto je pouze hrubý itinerář naší cesty. Ke každé destinaci doplním ještě cestopis, co jsme kde viděli a navštívili.

Mohlo by se vám také líbit...