TOULKY JAKO BEZDĚTNÍ

14 dní v Severním Laosu – Itinerář

Popravdě od Laosu jsme ani nevěděli co čekat, neměli jsme o něm nic zjištěné, byla to taková naše spojka do Vietnamu. Hodně lidí nám říkalo, že to stojí za to. Tak jsme se jeli přesvědčit, jestli měli pravdu. Nakonec to byla obrovská cestovatelská zkušenost, protože jsme měli možnost proniknout do místních vesnic a s lidmi sdílet jejich domácnost. Na první pohled je vidět, že mimo větší města je Laos stále rozvojovou zemí.

22.2 – 23.2 Huay Xai

Laoské hraniční město, kde jsme přespali jednu noc, začali se učit přepočítávat novou měnu a trénovat nové pozdravy a děkuji. Bohužel měli jsme na druhý den koupenou plavbu po řece Mekong, dnes bych si to o dva dny prodloužila a šla bych na Gibbon Experience, kde můžete přespat hodně vysoko ve stromech, obklopeni gibony, zkusit zipline a mnoho dalšího.

23.2 – 24.2 Plavba po Mekongu

Ráno kolem 10h jsme se v Huay Xai nalodili na naši loď, kde jsme strávili příjemné dva dny se zastávkou v několika vesničkách a jeskyni. Spaní jsme měli v Pakbengu v resortu s výhledem na Mekong.

24.2 – 27.2 Luang Prabang

V Luang Prabang končila naše plavba. Je to krásné město, kde je stále co objevovat. Žije tu hodně mnichů, potkat je můžete na každém kroku. Proto město působí trochu oranžově. My objevovali vodopády, vyrazili na trek s místním průvodcem, po večerech jsme chodili na noční trh za jídlem. Pokud chcete někam dál, nejlepší je půjčit si skútr. Protože je Laos bývalá francouzská kolonie, mohli jsme si tak užívat kavárny s francouzským nádechem.

27.2 – 1.3 Nong Khiaw

Z autobusového nádraží Luang Prabang jsme jeli do 3 hodiny na sever vzdáleného Nong Khiaw. Malé městečko leží  uprostřed masitých kopců. Ráj pro milovníky turistiky. Bohužel není to místo, kde se můžete pustit do lesů sami. My si vzali průvodce na dvoudenní trek s přespáním v jedné z vesniček daleko od civilizace. Opravdu nezapomenutelný zážitek. Hlavně když vám rodina vaří jídlo ze surovin z džungle.

1.3 – 2.3 – Luang Prabang

Museli jsme se vrátit zpět do Luang Prabang, protože jsme moc nedomysleli naše víza do Vietnamu. Na ambasádě nám ještě ten den vystavili víza. Bylo to za tučný příplatek, ale mohli jsme pokračovat naší cestu. Další den jsme se zase vraceli a pokračovali víc a víc na sever.

2.3 – 3.3 – Nong Khiaw

Ale všechno zlé je pro něco dobré. Na zpáteční cestě v autobuse jsme potkali Janču s Domem, inspirativní, cestovatelský pár, které si nelze nezamilovat. Zdrželi jsme se s nimi ještě jednu noc a pak jsme po řece pokračovali do další vesničky asi hodinu odtud.

3.3 – 5.3 Muang Ngoy

Tady už je větší možnost vyrazit na trek bez průvodce. Městečko je ještě menší než Nong Khiaw, za to kouzelnější. Po vylodění jsme si dali pozdní oběd a vyrazili na trek. Ve městě jsou mapy s cestami po okolí. Místní vám i poradí kde přespat. Jsou tu různé homestay.

5.3 – 6.3 Muang Khua

Do Muang Khua jsme jeli malou loďkou 4 hodiny. V podstatě tu není nic moc co vidět, doporučují treky, ale my byli už nějak Laosem přechozený a těšili se na treky do Vietnamu. Zašli na výbornou večeři a ráno prchali prvním autobusem do Vietnamu. Jo a ještě jedna věc. Pokud jste nikde neviděli, jak místní lidé rozdávají na ulici mnichům jídlo, tak tady je ta nadílka klidnější než v Luang Prabang. Byla to příjemná ceremonie, myslím, že městem procházeli kolem 7 hodiny. Krásné zakončení Laosu.

-> Dále pokračujeme do Severního Vietnamu.

-> Toto je pouze hrubý itinerář naší cesty. Ke každé destinaci doplním ještě cestopis, co jsme kde viděli a navštívili.

Mohlo by se vám také líbit...